Pechhulp zonder abonnement met RoadGuard

RoadGuard
Apeldoorn, 17 mei 2016 – Vanaf nu hoef je enkel te betalen voor pechhulp als je het nodig hebt, zonder abonnement of verplichtingen. Of je nu auto rijdt of een scooter. Centraal Beheer en Eurocross Assistance introduceren RoadGuard, de eerste app in Nederland waarbij je vooraf weet wat het kost, welke monteur naar je toe komt en hoe laat hij of zij bij je is. Waar je ook bent, hoe laat het ook is. Altijd binnen 30 minuten. De app is vanaf vandaag gratis te downloaden via de App Store.

Geïntegreerde dienstverlening

Internetbureau Freshheads (o.a. de bedenkers van Werkspot) is verantwoordelijk voor het concept en de realisatie. RoadGuard bestaat uit een app voor de consument, een app voor de berger/monteur, een dashboard en website. De consument met pech maakt een melding, welke vervolgens binnenkomt bij de pechhulpbedrijven. Zij wijzen via het dashboard de melding toe aan de best beschikbare monteur. Met slimme inzet van geodata wordt bepaald waar de consument zich bevindt en hoe lang het duurt voor er een monteur aanwezig is.

Robin Clements, directeur bij Centraal Beheer: ‘’Technologische ontwikkelingen en veranderende behoeftes zorgen voor nieuwe mogelijkheden. Met die bril kijken wij naar pechhulp. Het kan makkelijker en persoonlijker. Logischer. Alles gaat immers mobiel en on demand is een must. Zo kwamen wij op het idee van RoadGuard. Samen met Freshheads hebben we RoadGuard opgezet als een ‘lean start up’. We zijn van scratch begonnen en hebben onszelf de vraag gesteld: hoe zou pechhulp er idealiter uitzien als er nog geen pechhulp zou zijn?’’

Gemakkelijk in gebruik

Iedereen kan op elk moment via smartphone gebruikmaken van RoadGuard. Je hoeft geen klant te zijn van Centraal Beheer. De app is makkelijk in gebruik en doet qua service denken aan het Uber-model. Bij pech laat je via de app weten wat je probleem is. Je ziet vooraf wat de kosten zijn. De app laat zien welke monteur onderweg is en op de kaart kun je volgen of hij al in de buurt is. Indien nodig, kunnen klant en monteur contact met elkaar opnemen. Betalen gaat via de app direct na het verlenen van de service met iDEAL, PayPal, creditcard of Payperemail.

Betrouwbare service
RoadGuard maakt gebruik van het pechhulpnetwerk van Eurocross Assistance. Dit netwerk gebruikt Centraal Beheer ook voor de huidige pechhulpverzekering. Centraal Beheer blijft de pechhulpverzekering aanbieden naast RoadGuard. Zo kunnen klanten kiezen wat het beste bij hen past. De zekerheid van een abonnement, of de flexibiliteit van RoadGuard.

Heb jij 'm al op je mobiel staan?

Download de app!

Meer weten?